vrijdag 28 februari 2020

ton sour ton kaartje

Voor de wekelijkse uitdaging had ik Ton Sour Ton bedacht.

Ton sour ton is verschillende tinten van een kleur.
Ik heb deze kaart gemaakt.


Zo ben ik te werk gegaan;

De oxide Aged mahoganie en Victorian velvet op je glasplaat, of craftsheet en er een beetje water bij.
Hier een stuk DCPpapier doorheen halen. Hij hoeft niet helemaal bedekt te zijn.
Je kan deze stap meerdere malen herhalen om meer diepte te krijgen.

Doordat de kaart niet helemaal bedekt is heb ik de kaart gesponsd met gewone distress Victorian velvet en de randen met Aged mahoganie.
Daarna heb ik er grote druppels water op laten vallen, even in laten trekken en dan er af deppen.

Van plate 4 tekstsheet 4, heb ik de tekst afgedrukt met archival ink red geranium.
De tekst heb ik ook nog een keer op een stukje askertape gedaan en deze uitgescheurd om de tekst heen zodat de tekst is gemaskerd en ik er overheen kan stempelen.

Van plate 89, art journal 1 heb ik de bloem afgedrukt met archival ink Plum.
De grote knop heb ik nog een keer afgedrukt.
Op de zelfde sheet staat ook de stempel met lijntjes, deze heb ik uit de losse hand gestempeld met oxide Aged mahoganie op meerdere plekken. De "tekst"stempel heb ik met oxide Victorian velvet afgedrukt uit de losse hand op meerdere plekken.
Het geheel heb ik even gedroogd.
Daarna heb ik met een beetje bleek wat ik op mijn glasplaat heb gedaan en een kwastje de bloemen ontkleurd.
Pas op de draden van de bleek als u het van de glasplaat af haal.

Daarna heb ik met potloden in de zelfde kleuren wat accenten aangebracht in de bloem.

het kaartje heb ik op een donker bruine kaart geplakt die rondom 2mm groter is en daarna op een donker rode kaart die rondom 4 mm groter is.
Zo krijg je dit eind resultaat.

Ik hoop dat ik je weer wat inspiratie heb kunnen geven voor het maken van een kaartje.

groetjes Lizenka


Dit heb ik allemaal gebruikt voor de kaart:
plate 4 tekstsheet 4
distress oxide Aged mahoganie en Victorian velvet
distress Aged mahoganie en Victorian velvet
archival ink red geranium, plum
maskertape
chloor en penseeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten