vrijdag 1 mei 2020

spiegeltje spiegeltje aan de wand

Spiegeltje, Spiegeltje aan de wand.
Wie is de liefste van het land?

Bij het verzinnen van dit thema voor de KiCo Challenge had ik heel iets anders in mijn gedachten.
Ik had het alleen niet opgeschreven. Dus nu het mijn beurt weer was om de Challenge te plaatsen en ik er aan wilde gaan werken wist ik het niet meer, oeps.

Nu heb ik de tekst maar letterlijk genomen bij het maken van deze kaart.
Zo heb ik de kaart gemaakt:

Van plate 142, flora en Fauna 24 heb ik de tak met een doek er overheen afgedrukt op een los stukje papier en ingekleurd met potlood en wat accenten aangezet met H2O's.


 Daarna heb ik het uitgeknipt en even aan de kant gelegd.

Op een dubbele witte kaart heb ik een stencil gelegd met een muur motief en deze op meerdere stukken gesponsd met distress Vintage Photo.
Met een kwast en Distress Tea dye heb ik heel licht kleur aan gebracht door er met lange halen overheen te gaan.
Met een bruin potlood heb ik nog wel wat accenten aangebracht op de stenen.

Ik had nog een stuk spiegelkarton liggen en hier heb ik een rechthoek uit gesneden van 10x6 cm
Mocht je dit niet hebben dan kan je ook een stuk aluminium folie om een kaartje vouwen 
(met de glimmende kant naar boven) en gebruiken.
Dit op de kaart plakken en de tak met doek met foam er op plakken en een gedeelte over de spiegel.


Op een heel klein rest stukje heb ik ook een achtergrond gemaakt zoals op de kaart alleen iets donkerder en hierop met Archival Carnation Red de tekst afgedrukt Jij bent mijn blij van plate 105.
Dit heb ik in een rechthoekje uitgesneden en de randen iets donkerder gemaakt door langs het inktpad te halen.
En dit heb ik ook opgeplakt met een stukje (dikker) foam.

Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb kunnen geven,
Groetjes Lizenka

Dit heb ik gebruikt voor de kaart:
Plate 142, flora en fauna 24
plate 105 tekstsheet 23
potlood bruin, rood licht en donker
H2O's rood
dubbele witte kaart
los stukje papier
stencil muur motief
folie karton of aluminium folie
Distress Vintage photo en Tea dye
3d foam
Archival Carnation Red

Geen opmerkingen:

Een reactie posten