vrijdag 12 juni 2020

aan de horizon


Aan de horizon lopen mama en kindje olifant.
Voor de KiCoChallenge had ik het thema aan de horizon bedacht.
Dit keer is het een horizon landschap in afrika.

Zo heb ik hem gemaakt:
Ik heb van paint on papier een stuk gesneden van 9.5x13.8 cm
Een stuk masker tape (wat langer is dan je kaart) heb ik doormidden gescheurd en het onderste gedeelte van het masker tape heb ik als horizon opgeplakt. Het bovenste gedeelte wel bewaren.
Uit een ander stuk masker tape heb ik een cirkel gestanst en de buiten kant hiervan heb ik op de kaart geplakt zodat ik de binnenkant kan sponzen.
Dit heb ik gedaan met Distress Carved Pumpkin. 
Na het sponzen de mask verwijderen en even drogen en de cirkel mask er op plakken.
Nu vanaf de cirkel naar buiten sponzen met Picked Raspberry zoals op foto 1. 
Bij foto 2 heb ik vanaf de hoeken gesponsd met Seedless preserves tot aan het roze en daarna heb ik met Dusty concord gesponsd vanaf de hoeken maar dan minder ver zoals te zien is op foto 3 en als laatste heb ik de hoeken en een heel smal randje gesponsd met chipped Sapphine.
                                                               


 Nu alle masken weg halen en de onderste gedeelte van het gescheurde randje opplakken.
Als eerste heb ik het geheel gesponsd met Fossilized amber
Nu heb ik uit een klad papiertje golfjes geknipt zodat ik heuvels kan maken. Dit heb ik nu nog een keer vanaf het papier naar beneden toe gesponsd met Fossilized amber Foto 1 en 2.
Nu het papier verplaatsen en dan een beetje scheef leggen en sponzen met Wild honey en verder naar beneden toe met rusty hinge (foto 3) zo krijg je verschillende soorten heuvels en diepte in de kaart.

Van plate 134 heb ik de olifanten achter elkaar gestempeld in de horizon.
Links onderin heb ik de bomen gestempeld met een kleine giraf er onder. 
Nu lopen de olifanten en giraffen in het lucht ledige. Dus heb ik een stukje masker tape gepakt die ik voor de horizon heb gebruikt en deze net boven de pootjes geplakt zodat ik naar beneden toe nog extra zand heuveltjes kan sponzen.

Van plate 133 heb ik de bovenkant van de boom gebruikt als struik. Hiervoor heb ik het papier die ik gebruikt heb als heuveltjes neergelegd als mask en dan de stempel afgedrukt.
De vogels heb ik afgedrukt in de zon.

Nu heb ik de onderkant afgedekt en de olifanten met een stukje papier.
Ik heb een paar spetters op de kaart gemaakt door wat acryl verf te mengen met water en dit er op te spatten.
Na het drogen heb ik met een posca pen sterren gemaakt van sommige grotere spetters en nog wat losse stippen gezet.

Het geheel heb ik gemat op zwart papier en daarna alles op een creme kaart te plakken.

Ik hoop dat ik je wat inspiratie heb gegeven.
Groetjes Lizenka


Dit heb je nodig om de kaart te maken:
Plate 134 cultuur 4
plate 133 cultuur 3
Paint on papier 9.5x13.8
maskertape
Distress Carved Pumpkin,  Picked Raspberry , Seedless preserves, Dusty concord, chipped Sapphine,
Fossilized amber, Wild honey, rusty hinge
Archival Jet Black
Stempelhulp
Klad papiertje
witte posca pen
witte acrylverf

Geen opmerkingen:

Een reactie posten